• Kennis van zaken
  • Persoonlijk advies
  • Snelle respons
  • Uitgebreide ondersteuning en service

iDPos is Adivo geworden!

Hotels

Hotels zullen de komende jaren ook veel aanpassingen moeten verrichten om te voldoen aan de nieuwe richtlijnen. Steeds meer zelfbedieningszuilen zullen worden ingezet om zelf in- en uit te kunnen checken in de hotelkamer. Ook zullen er meer inbouw scanners worden ingezet, bijvoorbeeld voor in te checken in de ontbijtruimte, de fitnesszaal, het restaurant of om extra betalingen te verrichten.

Automatisering bij hotels

Voor veel hotels zijn er nog wel wat digitale oplossingen in te zetten die leiden tot hogere klanttevredenheid. Niet langer staan wachten aan een balie om in- of uit te checken, maar direct je sleutels ophalen of inleveren bij een zelfbedieningszuil.

Ook zien we inbouw barcodescanners bij de receptie, maar ook pasjes met NFC of RFID technologie om in te checken, toegang te geven tot de kamer of andere ruimtes in het hotel.

Diverse oplossingen

Uiteraard is het ene hotel niet het andere. Er zijn hotels met digitale sleutels, incheckzuilen en online bestel- en reserveringssystemen, maar ook hotels die nog werken zonder deze digitale hulpmiddelen. Ook heeft niet elk hotel bijvoorbeeld een restaurant, ontbijtgelegenheid of terras. Wel heeft elk hotel een receptie. Fysiek of tegenwoordig ook digitaal door middel van een zelfbedieningszuil.

Voorzieningen die gebruik kunnen maken van diverse automatiseringsoplossingen. Zie onderstaand overzicht:

  • POS systemen
  • Zelfbedieningszuilen
  • Kelnersleutels
  • Software

POS Kassasystemen

Over het algemeen heeft een hotelreceptie een of meerdere computersystemen waar gasten ontvangen worden, waar de reserveringen worden gecontroleerd en waar de sleutel voor de kamer wordt afgegeven en weer wordt ontvangen na verblijf. Aan deze computersystemen hebben hotels over het algemeen een bonprinter en kassalade hangen.

In een restaurant of ontbijtruimte kan er natuurlijk met diverse digitale oplossingen gewerkt worden. Deze oplossingen staan beschreven onder de categorie “restaurants”.

Zelfbedieningszuilen

Een zelfbedieningszuil om in- en uit te checken in een hotel. Een van de opties voor het inzetten van een zelfbedieningszuil. Ook het maken van een reservering in het hotelrestaurant of de ontbijtruimte kan uiteraard allemaal via een zelfbedieningszuil geregeld worden. Een zelfbedieningszuil is een combinatie van een tablet / touch screen computer, bonprinter, betaalunit en eventuele inbouwscanner (voor het inscannen van een QR code met uw reserveringsinformatie bijvoorbeeld).

Software

De keuze voor het juiste softwarepakket is ook voor de hotelbranche een zeer belangrijke stap, software voor boekingen, prijsaanpassingen en vrije kamers, gecombineerd met boekingsbevestigingen, QR codes of reserveringscodes gegenereerd voor bezoekers. Ook software die de aankopen van hotelgasten in het hotel gelijk op de rekening van de hotelgast zet. Of er nu op het terras een drankje genuttigd wordt, in het restaurant gegeten wordt of gebruik gemaakt wordt van de betaalde hotelfaciliteiten.

Softwarepakketten voor hotels:

Een overzicht van softwarepakketten staat op deze pagina beschreven.

De volgende stap in automatisering

De hotelbranche heeft zich door de jaren heen ook steeds meer verdiept in de automatisering. Online boekingssystemen, automatische bod- en prijsaanpassingen van de kamers, maar nu ook met zelfbedieningszuilen, PDA’s in het (hotel)restaurant of terras voor de hotelmedewerkers of scanners aan de receptie voor reserveringen. De volgende stap zal nog meer richting self-service gaan. Roomservice bestellen met een app of via de televisie in je hotelkamer, binnenkomen in je kamer met een continue verversende code op je telefoon of inschrijven op diverse tijden in de ontbijtruimte.

Gerelateerde oplossingen

Een overzicht van de verschillende oplossingen voor hotels:

 

Gerelateerde producten

Search engine powered by ElasticSuite