Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Op onze website maken wij gebruik van Google diensten. Google verzameld persoonsgegevens voor gepersonaliseerde advertenties. Meer informatie.
Veelgestelde vragen
RMA procedure
RMA voorwaarden
1. Wilt u een product retourneren of laten repareren?
Lees eerst de onderstaande informatie en login in uw Adivo account om een retour (of reparatie) aan te vragen. Een tweede mogelijkheid of als een product niet bij Adivo is aangeschaft, maar bij een partnerbedrijf is om het RMA formulier te gebruiken.
2. Retourneren van producten
2.1 Retourrecht bij zakelijke koop
Voor transacties via internet tussen bedrijven (B2B) gelden andere wettelijke regels dan voor transacties tussen bedrijf en consument (B2C). Zo is er bij B2B transacties geen verplichting om gekochte producten retour te nemen en mogen retourkosten berekend worden. Gebruik uw Adivo account om uw retour aan te melden. Lukt dit niet? Neem dan contact op of gebruik ons RMA formulier. Vermeld in het RMA formulier naast het ordernummer het serie- en productnummer (staan op het productetiket).
2.1.1 Verzendkosten retourneren
Wij rekenen geen verzendkosten voor onze bestellingen naar onze klanten toe. Als producten vanuit de klant worden geretourneerd naar kantoor/magazijn zijn de verzendkosten voor rekening van de klant, met uitzondering van verkeerd geleverde producten of DOA's.
Wilt u dat wij een verzendlabel aanmaken voor uw retour of reparatie? Dan rekenen wij €10 per verzendlabel.
2.2 Niet te retourneren producten.
De meeste producten kunnen geretourneerd worden. De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:
- Onderdelen bijvoorbeeld printkoppen, kabels, screenprotectors;
- Software en licenties
- Abonnementen bijvoorbeeld service-contracten,
- Supplies bijvoorbeeld bonrollen, etiketten (labels), linten (ribbon), pasjes, tags, schoonmaakartikelen;
- Speciaal bestelde producten bijvoorbeeld maatwerk supplies, op uw wensen ingestelde producten, niet-gangbare producten die speciaal besteld zijn;
- Producten waarvan aangegeven is dat ze niet geretourneerd kunnen worden.
2.3 Retourkosten
De retourkosten bedragen minimaal 20% en de retourzending dient binnen 5 werkdagen na ontvangst aangemeld te zijn.
Is de verpakking of het product gebruikt, beschadigd of onvolledig (accessoires) dan kan de retourzending geweigerd worden of er kunnen extra retourkosten berekend worden.
2.4 Uitzondering retourkosten.
Adivo berekent geen retourkosten als een product in 100% nieuwstaat is. Let op: 100% Nieuwstaat betekent in ongeopende verpakking die niet beschadigd is.
3. Repareren defecte producten
Geef altijd het serienummer van het defecte product op. Aan de hand daarvan wordt bepaald of een reparatie onder garantie valt. Verder is een duidelijke klachtomschrijving van belang voor een vlotte reparatie. Bij reparatie buiten garantie kan een prijsopgave gegeven worden van de te verwachten reparatiekosten.
4. Verkeerd geleverde producten
Heeft u verkeerd of teveel geleverde producten ontvangen? Dan corrigeert Adivo dit zo snel mogelijk en kosteloos. Meld altijd zo snel mogelijk via uw account op de site onder het kopje: “Retouren” of neem contact op via de chat, mail of telefoon.
U kunt dan een retourverzoek indienen naar aanleiding van uw bestelling.
5. Procedure
Na ontvangst van de aanvraag houden wij u op de hoogte van de verdere afhandeling van de retour of reparatie.
Retour- en Reparatie aanvraag formulier
Lees altijd eerst de voorwaarden voordat u een Retour- en/of Reparatie aanvraag (RMA) doet.
Voor producten die u retour wilt sturen of aan wilt melden ter reparatie, dient u een RMA nummer aan te vragen. Indien het product buiten de garantietermijn valt moet u rekening houden met onderzoekkosten. Na ontvangst van uw formulier ontvangt u van ons verzendinstructies en een RMA nummer. Zorg dat dit RMA nummer goed zichtbaar op de zending is aangebracht.